Вівторок, 23.04.2024, 16:16 Вітаю Вас Гість

Сайт вчителя фізики

Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Англійська мова онлайн

Програма з фізики. 9 клас.

9-й клас
Рівень стандарту
(70 год, 2 год на тиждень,  4 год — резервний час)

ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ЯВИЩА

Розділ 1. ЕЛЕКТРИЧНЕ ПОЛЕ (5)

Електризація тіл. Електричний заряд. Два роди електричних зарядів. Дискретність електричного заряду. Будова атома. Електрон. Йон. Закон збереження електричного заряду.
Електричне поле. Взаємодія заряджених тіл. Закон Кулона.

Лабораторна робота
1. Дослідження взаємодії заряджених тіл.

Демонстрації
1. Електризація різних тіл.
2. Взаємодія наелектризованих тіл.
3. Два роди електричних зарядів.
4. Подільність електричного заряду.
5. Будова і принцип дії електроскопа.
6. Закон Кулона.

Учень:
називає два роди електричних зарядів, одиницю електричного заряду, способи виявлення електричного поля;
наводить приклади електризації тіл у природі, електростатичної взаємодії, впливу електричного поля на живі організми;
розрізняє точковий заряд і заряджене тіло, електричний заряд і електричне поле;
формулює означення електричного заряду і електричного поля, закон Кулона;
записує формулу сили взаємодії двох точкових зарядів (закон Кулона);
може описати модель точкового заряду; класифікувати електричні заряди на позитивні й негативні; характеризувати електрон як носія елементарного електричного заряду, йон як структурний елемент речовини; пояснити механізм електризації тіл, принцип дії електроскопа; обґрунтувати дискретність електричного заряду, взаємодію заряджених тіл наявністю електричного поля;
здатний спостерігати електростатичну взаємодію; дотримуватися правил безпеки під час роботи з накопичувачами електричних зарядів високої енергії; користуватися електроскопом;
може розв'язувати задачі, застосовуючи закон Кулона.

Розділ 2. ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ (36)

Електричний струм. Дії електричного струму. Електрична провідність матеріалів: провідники, напівпровідники та діелектрики. Струм у металах.
Електричне коло. Джерела електричного струму. Гальванічні елементи. Акумулятори.
Сила струму. Амперметр. Вимірювання сили струму.
Електрична напруга. Вольтметр. Вимірювання напруги.
Електричний опір. Залежність опору провідника від його довжини, площі поперечного перерізу та матеріалу. Питомий опір провідника. Реостати. Залежність опору провідників від температури.
Закон Ома для однорідної ділянки електричного кола. З'єднання провідників. Розрахунки простих електричних кіл.
Робота і потужність електричного струму. Закон Джоуля-Ленца. Електронагрівальні прилади.
Електричний струм в розчинах і розплавах електролітів. Кількість речовини, що виділяється під час електролізу. Застосування електролізу у промисловості та техніці.
Струм у напівпровідниках. Електропровідність напівпровідників. Залежність струму в напівпровідниках від температури. Термістори.
Електричний струм у газах. Самостійний і несамостійний розряди. Застосування струму в газах у побуті, в промисловості, техніці.
Безпека людини під час роботи з електричними приладами і пристроями.

Лабораторні роботи
2. Вимірювання сили струму за допомогою амперметра.
3. Вимірювання електричної напруги за допомогою вольтметра.
4. Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра і вольтметра.
5. Вивчення залежності електричного опору від довжини провідника і площі його поперечно¬го перерізу, матеріалу провідника.
6. Дослідження електричного кола з послідов¬ним з'єднанням провідників.
7. Дослідження  електричного  кола  з  паралельним з'єднанням провідників.
8. Вимірювання потужності споживача електричного струму.
9. Дослідження явища електролізу.

Демонстрації
1. Електричний  струм  і  його дії:  теплова, магнітна, механічна, світлова, хімічна.
2. Провідники і діелектрики.
3. Джерела струму: гальванічні елементи, акумулятори, блок живлення.
4. Складання електричного кола.
5. Вимірювання сили струму амперметром.
6. Вимірювання напруги вольтметром.
7. Залежність сили струму  від напруги  на ділянці кола і від опору цієї ділянки.
8. Вимірювання опору.
9. Залежність опору провідників від довжини, площі поперечного перерізу і матеріалу.
10. Будова і принцип дії реостатів і дільників напруги.
11. Послідовне  і  паралельне  з'єднання  провідників.
12. Електроліз.

Учень:
називає теплову, магнітну, хімічну дії електричного струму, елементи електричного кола, джерела електричного струму, одиниці сили струму, напруги, електричного опору, електрохімічного еквівалента, параметри струму, безпечні для людського організму;
наводить приклади використання електричного струму в побуті, на виробництві, застосування електролізу у промисловості, термістора в техніці; розрізняє провідники, напівпровідники і діелектрики;
формулює означення електричного струму, сили струму, опору провідника, закони Ома для ділянки кола, Джоуля—Ленца, електролізу;
записує формули сили струму, напруги, опору для послідовного і паралельного з'єднання провідників, залежність опору провідника від його довжини, площі перерізу та матеріалу;
може описати будову амперметра, вольтметра, реостата, механізм електролізу, самостійного і несамостійного розрядів у газах; класифікувати речовини на провідники, напівпровідники та діелектрики; характеризувати умови існування електричного струму, способи зміни сили струму і напруги в електричних колах, електроенергетику та її роль в житті людини і суспільства; пояснити природу струму в металах, напівпровідниках, діелектриках, розчинах і розплавах електролітів, газах; обґрунтувати природу електричного струму в металах, розчинах електролітів, напівпровідниках, газах на основі електронних уявлень, історичний характер розвитку знань про електрику;
здатний спостерігати явища, викликані електричним струмом у різних середовищах; складати електричні кола і схематично їх зображувати; вимірювати силу струму, напругу, електричний опір, потужність споживача електроенергії; користуватися різними джерелами струму (гальванічні елементи, акумулятори, блок живлення), амперметром, вольтметром, реостатом, дільниками напруги, лічильником електроенергії; дотримуватися правил безпеки та експлуатації під час роботи з електричними приладами; досліджувати параметри електричних кіл при послідовному і паралельному з'єднанні споживачів;
може розв'язувати задачі, застосовуючи формули сили струму, напруги, опору провідника, законів Ома для ділянки кола, Джоуля-Ленца, електролізу; робити розрахунки простих електричних кіл, шукати значення фізичних величин за таблицями.

Розділ 3. МАГНІТНЕ ПОЛЕ (10)

Постійні магніти. Магнітне поле Землі. Взаємодія магнітів. Магнітна дія струму. Дослід Ерстеда. Магнітне поле провідника зі струмом. Магнітне поле котушки зі струмом. Електромагніти.
Дія магнітного поля на провідник зі струмом. Електричні двигуни. Гучномовець. Електровимірювальні прилади.
Електромагнітна індукція. Досліди Фарадея. Гіпотеза Ампера.

Лабораторна робота
10. Складання найпростішого електромагніту і випробування його дії.

Демонстрації
1. Виявлення магнітного поля провідника зі струмом.
2. Розташування  магнітних стрілок навколо прямого і колового провідників та котушки зі струмом.
3. Підсилення  магнітного  поля  котушки  зі струмом введенням у неї залізного осердя.
4. Магнітне поле постійних магнітів.
5. Магнітне поле Землі.
6. Рух прямого провідника і рамки зі струмом у магнітному полі.
7. Модель рамки зі струмом у магнітному полі.
8. Будова і принцип дії електричного двигуна.
9. Будова і принцип дії гучномовця.
10. Будова і принцип дії електровимірювальних приладів.
11. Електромагнітна індукція.
Учень:
називає полюси магнітів, способи виявлення магнітного поля, прилади, в яких використовується електромагнітна взаємодія;
наводить приклади магнітної взаємодії, застосування електромагнітних явищ, впливу магнітного поля на живі організми;  формулює правило свердлика, лівої руки;
може описати дослід Ерстеда, властивості магнітного поля Землі, принцип дії електромагніту, результат дії магнітного поля на провідник зі струмом, дослід Фарадея; характеризувати основні властивості постійних магнітів, магнітне поле провідника зі струмом, колового струму; суть явища електромагнітної індукції; пояснити природу магнітного поля, спосіб промислового одержання електричного струму, принцип дії електричного двигуна, електровимірювальних приладів;
здатний спостерігати електромагнітні явища, спектри магнітних полів; складати електромагніт; користуватися електродвигуном постійного струму;
може визначати напрям силових ліній магнітного поля струму, застосовуючи правило свердлика, напрям дії магнітного поля на провідник зі струмом, застосовуючи правило лівої руки.

Розділ 4. АТОМНЕ ЯДРО. ЯДЕРНА ЕНЕРГЕТИКА (12)

Атом і атомне ядро. Дослід Резерфорда. Ядерна модель атома. Радіоактивність. Види радіоактивного випромінювання. Активність радіонуклідів. Іонізуюча дія радіоактивного випромінювання. Дозиметри. Природний радіоактивний фон. Вплив радіоактивного випромінювання на живі організми.
Ядерна енергетика. Розвиток ядерної енергетики  в  Україні.  Екологічні проблеми  ядерної енергетики.

Лабораторна робота
11. Вивчені будови дозиметра і проведення дозиметричних вимірювань.

Демонстрації
1. Модель Досліду Резерфорда.
2. Принцип  дії  лічильника  іонізуючих  частинок.
3. Дозиметри.

Учень:
називає складові атомного ядра, види радіоактивного випромінювання, основні характеристики α-, β- та γ- випромінювання; рівні радіоактивного фону, допустимі для життєдіяльності людського організму;
наводить приклади радіоактивних перетворень атомних ядер;
формулює означення радіоактивності, активності радіонукліда; записує формулу дози випромінювання, потужності радіоактивного випромінювання;
може описати дослід Резерфорда, ядерну модель атома, протонно-нейтронну будову ядра атома; класифікувати види радіоактивного випромінювання; характеризувати природний радіоактивний фон, його вплив на живі організми; оцінити активність радіонукліда за табличними даними; пояснити іонізуючу дію радіоактивного випромінювання; здатний проводити дозиметричні вимірювання радіоактивного фону; користуватися дозиметром;
може розв'язувати задачі, застосовуючи формули активності радіонукліда, поглинутої дози випромінювання, потужності радіоактивного випромінювання.

УЗАГАЛЬНЮЮЧІ ЗАНЯТТЯ (2)

Вплив фізики на суспільний розвиток та науково-технічний прогрес. Фізична картина світу. Ядерна енергетика та сучасні проблеми екології.

Демонстрації
Фрагменти відеозаписів науково-популярних телепрограм щодо сучасних наукових і технологічних досягнень в Україні та світі.

ЕКСКУРСІЇ (2)

РЕЗЕРВ (3)

Учні:
визначають роль фізики як фундаментальної науки сучасного природознавства, наводять приклади застосування фізичних знань у сфері матеріальної і духовної культури; характеризують історичний шлях розвитку фізичної картини світу; оцінюють роль фізичних методів дослідження в інших природничих науках; роблять висновки про визначальний вплив досягнень сучасної фізики на зміст науково-технічної революції; обґрунтовують необхідність цивілізованого ставлення людини до природи та екологічну виваженість використання фізичного знання в суспільному розвитку людства.



Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 2912
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Кількість користувачів сайту:
21278

Статистика реєстрацій:
За сьогодні: =0=
За вчора: =0=
За 7 днів: =0=
За місяць: =6=

 

Вітаємо новачків сайту

Сьогодні сайт відвідали
Форма входу


Пошук